پرسش و پاسخ

۱- #لیست_فارغ_التحصیلان_پایه_نهم


سوال:

 کارنامه پایان تحصیلات پایه نهم را جهت تائید به اداره آ موزش و پرورش منطقه برده ایم می گویند باید لیست پنج امضا را بیاورید که در سیستم لیست فارغ التحصیلان با پنج امضا وجود ندارد لطفا راهنمایی بفرمائید؟


پاسخ :

 چاپ لیست فارغ التحصیلان پنج امضایی توسط مسئول سیستم های دانش ‍آموزی در منطقه انجام میشود و تنها چاپ لیست پیش نویس فارغ التحصیلان در سیستم مدرسه مقدور می باشد.

لازم به ذکر است لیست پیش نویس فاقد جای مهر و امضا بوده  ولی بهتر است جهت ارائه به کارشناسی سنجش، به تایید مدیر مدرسه برسد.


۲-  #سناد_مدیریت_کلاس

 سوال: 

آیا در سامانه سناد تعریف کلاس  برای بزرگسالان ضروری است؟


پاسخ :   

با توجه به عدم امکان دریافت مشخصات دانش آموزان سال تحصیلی 96-97 در برنامه دانا، فعلا منتظر آخرین تغییرات در سامانه سناد و برنامه دانا هستیم.

آخرین تغییرات ایجاد شده در همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.


۳-#سناد_ثبت_نام

سوال:

آیا هم اکنون در سامانه سناد امکان حذف دانش آموزان بزرگسال از نیمسال اول 97-96 وجود دارد؟


پاسخ :

 امکان آزاد سازی ثبت نام برای مسئولین مدارس، مدتی بعد از آغاز هر نیمسال تحصیلی فراهم میگردد. در حال حاضر تنها مسئولین فناوری مناطق قادر به آزاد سازی دانش آموزان بزرگسال میباشند.

۴-  #سناد_انتخاب_واحد

سوال:  

انتخاب واحد دروس پایه های دهم و یازدهم برای دانش آموزان در سناد انجام میشود یا دانا ؟


پاسخ: 

با توجه به نگارش های فعلی برنامه دانا و آخرین تغییرات در سامانه سناد ،انتخاب واحد دروس دهم و یازدهم برای دانش آموزان مدارس روزانه در سامانه سناد و برای دانش آموزان بزرگسال در برنامه ی دانا انجام می شود.

۵- #سناد_انتخاب_واحد

سوال:  

انتخاب واحد دروس پایه های دهم و یازدهم برای دانش آموزان در سناد انجام میشود یا دانا ؟


پاسخ: 

با توجه به نگارش های فعلی برنامه دانا و آخرین تغییرات در سامانه سناد ،انتخاب واحد دروس دهم و یازدهم برای دانش آموزان مدارس روزانه در سامانه سناد و برای دانش آموزان بزرگسال در برنامه ی دانا انجام می شود.

آخرین تغییرات ایجاد شده در روند انتخاب واحد در همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.


۶- #ادامه_تحصیل_مجموعه_نهم

سوال:

با توجه به پایان مجموعه هشتم آیا دانش آموزان عمومی بزرگسال که دروس پایه اول و تعدادی از دروس عمومی دوم و سوم را گذرانده اند می توانند مطابق با مجموعه نهم از تطبیق با پایه دوازدهم در رشته های کاردانش استفاده کنند؟


پاسخ:

به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با شماره 74695/120 مورخ 25/8/1395 ، ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 در رشته های مهارتی بر اساس مجموعه هشتم وجاهت قانونی ندارد. فقط دانش آموزانی که در سنوات گذشته بر اساس ساختار قبلی در دوره متوسطه ثبت نام کرده اند و هم اکنون مشغول به تحصیل می باشند، می توانند مطابق مقررات به تحصیلات خویش ادامه دهند.

تذکر:

1-در صورتی که دانش آموز با رشته ی عمومی ، کلیه ی دروس مربوط به پایه اول متوسطه را گذرانده باشد، میتواند با توجه به نمون برگ هدایت تحصیلی در پایه ی دهم ثبت نام و ادامه تحصیل دهد.

2- در صورتی که دانش آموز با رشته ی عمومی ، در نمون برگ هدایت تحصیلی یکی از رشته های شاخه ی نظری (ریاضی-تجربی-انسانی) را کسب کرده باشد میتواند در مدارس بزرگسال به همان شیوه 5-3-3-1 ادامه تحصیل دهد.

3- در صورتی که دانش آموز با رشته ی عمومی موفق به گذراندن کلیه ی دروس پایه اول متوسطه نشده و در برگ هدایت تحصیلی هیچ یک از رشته های شاخه ی نظری را کسب نکرده باشد، باید در پایه ی نهم ثبت نام و ادامه تحصیل دهد.


۷-#ادامه_تحصیل_رشته_عمومی


سوال :

برای دانش اموزان باقی مانده رشته عمومی بزرگسال که واحد عمومی بزرگسال باقی مانده دارند و فاقد شرایط رشته در ترمهای ماقبل بوده اند چه باید کرد ؟ آیا بخشنامه ی جدید تری آمده است؟


پاسخ:

خیر بخشنامه ی جدید نیامده است  و مشمول بند 3  پاسخ سوال قبل میشوند.


3-در صورتی که دانش آموز با رشته ی عمومی موفق به گذراندن کلیه ی دروس پایه اول متوسطه نشده و در برگ هدایت تحصیلی هیچ یک از رشته های شاخه ی نظری را کسب نکرده باشد، باید در پایه ی نهم ثبت نام و ادامه تحصیل دهد.

۸-#نگارش-جدید


سوال :

در سیستم دانا وقتی عملیات شروع دوره را میزنم و روی نیم سال اول ۹۷-۹۶ میزنم یه کادر باز میشود و میزنه سال شروع غیر منطقی است ،

اگر میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

پاسخ : 


باید نگارش 20.3 باشد و قبل از ورود به برنامه تیک اصلاح توماتیک رو بزنید

۹- #نگارش


سوال: 


سلام خسته نباشید من میخواهم نگارش جدید بگیرم این پیغامو میده میشه لطفا کمکم کنید



پاسخ :

فایل نگارش را از سایت  mshadi.ir بردارید و به صورت آفلاین دریافت کنید


آخرین تغییر: جمعه، 5 آبان 1396، 7:38 عصر